Misyon Vizyon Politikalar

 

Misyon - Vizyon

MİSYONUMUZ

 İlgili mevzuat çerçevesinde üyelerimizin beklentilerine cevap vermek, karşılaştıkları sorunlara çözüm üreten yönetim anlayışı ile hizmet standardını sürekli iyileştirmek ve Ayvalık iş hayatının gelişimine üstün katkı sağlamak.

 

VİZYONUMUZ

 Ayvalık'ın ekonomik gelişimine katkıda bulunarak yaşam kalitesinin yükselmesine öncülük yapmak, bölgesel ve ulusal seviyede söz sahibi bir meslek kuruluşu olmak.

 

KALİTE POLİTİKAMIZ

Eşitlikçi, açık, çalışkan ve yenilikçi hizmet felsefemizi tüm birimlerimizde ve ilişkilerimizde uygulamak, üyelerimize ve toplumumuza kesin fayda sağlamak, kurumsal yapımızı güçlendirerek hizmetlerimizin kalitesini sürekli geliştirmek.

.

                                                                                        MALİ YÖNETİM POLİTİKAMIZ

Üyelerimize vereceğimiz hizmet kalitesini arttırmak için tüm maddi kaynaklarımızı üye odaklı olarak kullanmak.

Kaynaklarımızı stratejik hedeflerimiz doğrultusunda planladığımız şekilde gerçekçi kullanmak ve üyelerimize kesin fayda sağlamak.

 

                                                                            İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKAMIZ
Eşitlikçi, adil ve sürekli gelişime açık olmak.

Çalışanların mesleki ve kişisel gelişimini arttırarak hizmet kalitesini yükseltmek.

Seçimle göreve gelen organlara etkin bir oryantasyon programı uygulayarak Yönetim etkinliğini ve temsil gücünü üst düzeye çıkarmak.

 

                                                                  HABERLEŞME  ve İLETİŞİM POLİTİKAMIZ


Günümüzdeki teknolojik imkan ve fırsatlardan faydalanarak üyelerimizi ve diğer paydaşlarımızı kapsayan etkin, hızlı ve sürekli bir iletişim ağı kurmak.

                                                                           MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ POLİTİKAMIZ

 Tüm iletişim kanallarını kullanarak üyelerimizin iletişim bilgilerini güncel tutmak, üyelerimize ulaşabilmek, istek, öneri ve şikayetlerini alıp değerlendirmek.

Üyelerimizden aldığımız geri bildirimler sayesinde hizmetlerimizde sürekli iyileştirme yapabilmek.

 

                                                                       BİLGİ GÜVENLİĞİ POLİTİKAMIZ

Odamızın tüm süreçlerinde üretilen ve depolanan bilgi varlıklarımızın bütünlüğünü korumak, kolay ulaşılabilirliğini sağlamak ve risklere karşı muhafaza etmek.

 

 

 

 

 

 

BENHAN İBRAHİM KANTARCI
YÖNETİM KURULU BAŞKANI

 

 

 

 

 

Meclis

 

 

AHMET ŞEFİK SÜNER
AHMET ŞEFİK SÜNER
MECLİS BAŞKANI

CENGİZ AYKANAT 
 CENGİZ AYKANAT
BAŞKAN YARDIMCISI

HÜSEYİN ŞALMANLI 
HÜSEYİN ŞALMANLI
KATİP ÜYE

 

benhan ibrahim kantarcı 

 BENHAN İBRAHİM
KANTARCI

YÖNETİM KURULU
BAŞKANI

İBRAHİM SAKALLI

İBRAHİM SAKALLI

YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI

 zeynep krat alumur       ZEYNEP KÜRŞAT ALUMUR

YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI

mustafa büyükçıvgın

MUSTAFA BÜYÜKÇIVGIN

YÖNETİM KURULU SAYMAN ÜYE

halil cevdet kantarcı 
HALİL CEVDET KANTARCI

YÖNETİM KURULU ÜYESİ

 

OSMAN MURAT ÖZEK 

OSMAN MURAT ÖZEK

YÖNETİM KURULU ÜYESİ

 

MEHMET SALİH IŞIK

MEHMET SALİH
IŞIK

YÖNETİM KURULU ÜYESİ

   AYDIN ŞENSAL     

AYDIN ŞENSAL

AHMET POLAT
AHMET POLAT
 ALİ RIZA SOKOL
ALİ RIZA SOKOL
 ALİ SADAN
ALİ SADAN
       AYSUN UYGUN                       
AYSUN UYGUN

 



  

 

 

 

 

MURAT OTAN


 
   

 

 

 

 

 

MUVAFFAK BABAYİĞİT

 
 


MEHMET SIRAY   

MEHMET SIRAY

 

   

 

CAFER ÇAYLAN  

CAFER ÇAYLAN

 SUAT AKIN

SUAT AKIN

 
 
 

 

 

CENAP KAZAZ

 ÖMER ERDOĞAN 
ÖMER ERDOĞAN

 

 

 

 

LEVENT İHSAN BİLLURCU

 

Yönetim Kurulu

 

ibrahim kantarc Benhan İbrahim
KANTARCI

BAŞKAN
 İBRAHİM SAKALLI İbrahim SAKALLI
Başkan Yardımcısı
 zeynep krat alumur
Zeynep KÜRŞAT ALUMUR
Başkan Yardımcısı
MUSTAFA BÜYÜKÇIVGIN Mustafa BÜYÜKÇIVGIN
Sayman Üye
HALİL CEVDET KANTARCI





Halil Cevdet
KANTARCI
Üye
osman murat ozek





Osman Murat Özek
Üye
 salih k





Mehmet Salih
IŞIK
Üye

Meslek Komiteleri

1. MESLEK KOMİTESİ ÜYELERİ

  • Aydın ŞENSAL
  • Aysun UYGUN
  • Ahmet SUCU
  • Zeynep Kürşat ALUMUR
  • Arzu BİREL
  • Faik KARADAĞ
  • Hakan GÜLÖREN

2.MESLEK KOMİTESİ ÜYELERİ

  • Cengiz AYKANAT
  • Mehmet ÇALIŞICI
  • Murat OTAN
  • Sezai UZBASAN
  • Osman ÖZDOĞAN

3.MESLEK KOMİTESİ ÜYELERİ

  • Halil Cevdet KANTARCI
  • Cafer ÇAYLAN
  • Mehmet Sezai MADRA
  • Muvaffak BABAYİĞİT
  • Selahaddin SIRTI
  • Emine DARBUKA
  • Naci DEMİRLİ

4.MESLEK KOMİTESİ ÜYELERİ

  • Benhan İbrahim KANTARCI
  • Mustafa BÜYÜKÇIVGIN
  • Hasan Fehmi ERTEM
  • Veli YILDIZ
  • Hasan ŞALMANLI

5.MESLEK KOMİTESİ ÜYELERİ

  • Hüseyin ŞALMANLI
  • Ömer ERDOĞAN
  • Celal AYTAN
  • Can AKSIN
  • Narin ULUDAĞ

6.MESLEK KOMİTESİ ÜYELERİ

  • Ahmet Şefik SÜNER
  • Mahmut EKİNCİ
  • Osman Murat ÖZEK
  • Levent BİLLURCU
  • Baran MOLAY
  • Kadir TEMİZEL
  • Nihal SAYIN

7.MESLEK KOMİTESİ ÜYELERİ

  • İbrahim SAKALLI
  • Ahmet POLAT
  • Ali NAZLI
  • Bülent ŞENSAL
  • Fatin ÖZEN

8.MESLEK KOMİTESİ ÜYELERİ

  • Mehmet SIRAY
  • Mehmet KURAN
  • Ali Rıza SOKOL
  • Cenap KAZAZ
  • Mehmet Gürhan ERHANOĞLU
  • Fevzi YAŞLAK
  • Sefer SOYLAR

9.MESLEK KOMİTESİ ÜYELERİ

  • Suat AKIN
  • Mehmet Salih IŞIK
  • Ali SADAN
  • Halil ARTUR
  • Semra ARSLAN
  • Mustafa İŞBECEREN
  • İsmail Hakkı KAYANDAN

 

Başkan

    

BAŞKANIN MESAJI

Ayvalık, daha 1800’lerin sonlarında, Anadolu’nun Ege kıyılarında, İzmir’den sonra en önemli ticaret ve liman kentiydi. O günlerde Ayvalık’ta bir ticaret odası var mıydı, bilmiyoruz. Bildiğimiz, Ayvalık Ticaret Odası’nın kuruluş tarihinin 1923 olduğu... Yani, Oda’mız Cumhuriyet’le yaşıt...

Böylesine köklü bir geçmişe ve zengin bir birikime sahip olmak sorumluluğumuzu artırırken, hedeflerimizi gerçekleştirme yolundaki kararlılığımızı da güçlendiriyor.

Hedeflerimiz, ilk günden bugüne, belli ve net: Ayvalık’ın doğal, kültürel ve tarihi zenginliklerinin korunmasına öncülük etmek ve ekonomisine azami katkıda bulunarak yaşam kalitesinin yükselmesini sağlamak… Bütün faaliyetlerimizi bu perspektifle sürdürüyor, projelerimizi bu bağlamda geliştirip uyguluyoruz.

ATO olarak önemle üzerinde durduğumuz bir konu da, üyelerimizle olan ilişkilerimiz… Bizler, tüm üyelerimize eşit ve tarafsız hizmet sunmak için varız. Bunu yaparken onlarla sağlıklı bir iletişim kurmayı önemsiyor, gereksinimlerinin karşılanması için elimizden geleni yapmaya özen gösteriyoruz. Ayrıca çağımızın bir gereği olarak, bilgiye çabuk ulaşmaya, bu bilgiyi işlemeye ve hızlı bir şekilde üyelerimizle paylaşmaya özellikle dikkat ediyoruz.  

Ayvalık özel bir coğrafyada, önemli bir kent. Zengin geçmişi, benzersiz doğası, kültürel potansiyeli, marka değerine sahip ürünleri, sıradışı mutfağı ve uygar insanlarıyla kendine özgü bir ruhu var. Doğal olarak, “görülesi yerler” listelerinde hep en başlarda yer alıyor.

Öte yandan turizm, Türkiye’nin bacasız sanayisi ve lokomotif sektörü. 29 milyon turist ağırlayan, 23 milyar dolar gelir elde eden bir güce ulaştı. Ayvalık’ın, bu pastadan hak ettiği payı almasını sağlamak görevi hepimizin. Dolayısıyla, kentimizin bugününü ve geleceğini planlarken önceliği turizme vermek zorundayız.

Ayvalık aynı zamanda “zeytincilik başkenti”. Ekonomisinde zeytinyağının apayrı bir yeri var, Kentimizin zenginleşmesi adına ikinci lokomotif de zeytinyağıdır dersek, yanlış olmaz.

İşte Ayvalık Ticaret Odası olarak bu bakış açısıyla yola çıktık, üç yıllık bir sürecin ardından zeytinyağımız için “Coğrafi İşaret Tescil Belgesi” almayı başardık. Bunu yaparken temel hedefimiz, haklı bir üne sahip olan zeytinyağımızın kalitesini perçinlemek ve uluslararası alanda kabul görmesini sağlamaktı. Ayvalık zeytinyağını marka haline getirdiğimiz için çok mutluyuz.

 

Ayvalık'ın hemen karşı kıyısı Midilli… İki kıyı arasında “hızlı” bir trafik söz konusu. Midilli halkı ve sanayicileriyle günden güne güçlenen bir ticari köprü oluşturuyoruz. Amacımız bu köprüyü giderek daha sağlam temellere oturtmak.

Ayvalık’a yatırımcının davet edilmesi bir başka önemli başlık. Çok yönlü gelişmeyi ve kalıcı büyümeyi ancak bu yolla sağlayabiliriz. Bizler, sanayi alanı planlamasının gecikmeden sonuçlandırılmasının kentimizin kaderini değiştireceğine inanıyoruz. Bu yöndeki çalışmalarımızı yoğunlaştırarak sürdürüyoruz.

Evet… Ayvalık Ticaret Odası, yüz yıldan bu yana var olan değerlerinden hiçbir şekilde ödün vermeden yoluna devam ediyor. Yönetim Kurulumuz, Meclisimiz ve personelimiz; şeffaf, ilkeli, çözüm odaklı ve hızlı hizmet anlayışıyla bir bütün halinde görevinin başında…

Üyelerimize verdiğimiz hizmetin kalitesini, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Oda/Borsa Akreditasyon sistemine dahil olarak standartlaştırmayı hedefliyoruz. Bu amaçla başladığımız Kalite Yönetimi sürecine 2010 yılında uygulamaya başladık ve TSE’den aldığımız ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi Sertifikası alarak bu çalışmalarımızı belgelendirdik. Asıl

Hedefimiz olan Akredite Oda olmak için ise yaptığımız başvuru 2011 yılında TOBB tarafından kabul edildi ve Odamız   8. Dönem Oda/Borsa Akreditasyon Sistemindeki Odalardan biri olmuştur.

Amacı Türk Oda/Borsa Sisteminin; Oda/Borsalarımız arasında kalite bilincinin yerleştirilmesi, Oda Sistemimizin iş dünyası nezdinde saygınlığının ve hizmet türlerinin artırılması, hizmet kalitelerinin iyileştirilmesi, Oda Sistemlerinin birbirine yakınlaşmanın sağlanması suretiyle Avrupa Oda/Borsa Sistemine uyumunun sağlanması olan bu sürece dahil olduğumuzda Odamızın kalitesini uluslar arası boyuta getireceğiz.

Tüm üyelerimizi sevgiyle selamlar, mutluluklar dilerim.

 

 Benhan İbrahim KANTARCI
 Yönetim Kurulu Başkanı

 

Genel Sekreterlik

Ahmet BAÇ
Genel Sekreter

e-posta: Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.
Tel: 0 266 3121517- 10

GÖREVLERİ

 

  • Oda Meclisinin zamanında toplanabilmesi için her türlü hazırlıkları yapmak, Meclis gündeminin Yönetim Kurulu tarafından düzenlenebilmesi için gerekli hazırlık ve çalışmaları yaparak davetiyelerin, gündemin ve lüzumlu görülecek diğer evrakın zamanında Meclis üyelerine gönderilmesini sağlamak.

  • Oda Meclisince seçilen Komisyonların toplantıları için gerekli her türlü hazırlıkları yapmak.

  • Meclis toplantısında alınmış görüşme tutanaklarının Meclis Başkanlığınca Genel Sekreterliğe teslim edilmesini müteakip, Meclis toplantısında alınan kararların gereğinin yerine getirilmesini sağlamak.

  • Yönetim Kurulu toplantılarının gündemini Yönetim Kurulu Başkanı veya başkan vekilleri ile beraber hazırlamak, gündemi toplantı tarihinden en az bir gün önce üyelere göndermek, Yönetim Kurulu toplantılarının yapılması için gerekli her türlü hazırlığın yapılmasını sağlamak.

  • Yönetim Kurulunda alınan kararları takip ve sonuçlandırmak ve kararların gereğinin zamanında yerine getirilmesini sağlamak.

  • Yönetim Kurulu, Meclis ve Meslek Komitesi toplantılarına ait tutanakları düzenlemek, karar özetlerini tutmak ve imzalatmak, Yönetim , Meclis ve meslek komiteleri toplantılarına ilişkin hazirun cetveli ve devam çizelgelerini tutmak ve karar defterlerini, karar özetlerini ve toplantılar için elektronik cihazlarla yapılan kayıtları muhafaza etmek.

  • Odalarla odalar, borsalarla borsalar ve odalarla borsalar arasında çıkan veya çıkması muhtemel mesleki ihtilâfların çözümlenmesi için önerilerini Yönetim Kurulu Başkanına sunmak.

  • Muhasebe ve muamelâtta birlik ve beraberliği sağlamak ve olası değişiklikleri Yönetim Kurulu'na sunmak.

  • Oda Meclisine arz edilmek üzere Odanın bir yıllık faaliyeti hakkında Yönetim Kurulunca hazırlanacak raporun zamanında tanzimi için gerekli her türlü tedbiri almak.

  • Yönetim Kurulunun hazırlayarak Oda Meclisine sunacağı Türkiye'nin ve İlçemizin iktisadi durumu hakkındaki raporun hazırlık çalışmalarını yürütmek.

  • Bakanlıklarca bilgi istenilen konularda gerekli çalışmaları yapmak, Bakanlıklara verilecek bilgi hakkında Yönetim Kurulu Başkanı veya Başkan Vekilinin onayını alarak gereğini yerine getirmek

  • Odanın yıllık gelir ve gider bütçesini Oda Meclisine sunulmak üzere, Başkan veya başkan vekili ve muhasip üye ile birlikte hazırlamak.

  • Her ay Yönetim Kuruluna aylık harcamalar, oda aidatlarının tahsilatı ve finansal işlemler hakkında bilgi sunmak, bütçe dönemi sonunda aktif ve pasif hesaplarını izah eden bilanço ile bilanço dönemindeki gelir ve gider tabloları ile izahnameleri Yönetim Kurulunun onayına sunmak.

  • Aylık hesapları Yönetim Kuruluna onaylatır. Yönetim Kurulunun onayı sonrası Hesapları İnceleme Komisyonuna sunar. Kontrol ve onay sonrası aylık Meclis Toplantısında Meclis tarafından onaylanır ve Yönetim Kurulu ibra edilir.

  • Oda personelinin disiplin ve sicil amiri olduğundan her kademedeki personeli denetlemek ve mevzuat ve Yönetim Kurulu tarafından verilen görevleri Oda bünyesinde kurulmuş bulunan daire veya servisler vasıtasıyla yerine getirmek.

  • Personelin, verimli bir şekilde çalışabilmesi için gerekli her türlü tedbirleri almak, mesai saatlerinde görevleri başında bulunmalarını denetlemek, personel servisince sicillerin usulüne göre düzenlenmesini ve saklanmasını temin etmek.

  • Oda hizmetlerinin yerine getirilmesi için satın alınacak veya yaptırılacak iş ve hizmetlerle her türlü araç ve gerecin mevzuata uygun olarak teminini, yaptırılmasını, demirbaş ve ayniyat kayıtlarının düzenlenmesini ve saklanmasını sağlamak

  • Odanın hizmetler karşılığında alacağı ücret tarifesini hazırlamak ve Yönetim Kurulunun onayını takiben uygulanmasını sağlamak.

  • Oda ve borsalar arasındaki işbirliğini sağlamak ve oda mensupları ile personelinin mesleki bilgilerinin geliştirilmesi amacıyla toplantılar düzenlenmesini sağlanmak.

  • Mevzuatın uygulanmasında odanın Birliğe intikal ettirecekleri tereddütlerin giderilmesi için gerekli tedbirleri almak ve ilgili kuruluşlara bilgi vermek.

  • Ekonomi işlerinde  Birliğin istediği bilgi ve görüşlerin zamanında verilmesini sağlamak ve bu konuda Yönetim Kuruluna bilgi vermek suretiyle her türlü çalışmaları ve hazırlıkları düzenlemek.

  • Milletlerarası Ticaret Odası ve diğer Odalarla işlerin verimli olarak yürütülebilmesi için gerekli her türlü tedbiri almak.

  • Yönetim Kurulu Kararı ile milletlerarası teşekküllerle işbirliğinin kurulabilmesi için her türlü tedbirleri almak.

  • Mevzuat ile verilen görevler ile Oda Meclisi ve Yönetim Kurulu kararlarıyla verilecek diğer görevleri yapmak.

  • Oda iç yönergesi taslağını hazırlamak ve yönetim kuruluna sunmak.

  • İş Makinesi Tescil Belgesi, Kapasite/Ekspertiz Raporları, ATR/EUR 1 Dolaşım belgelerini, hazırlamak ve imzalamak

Ticaret Sicil

Tolgahan ÖZGÜNER
Ticaret Sicil Müdürü

e-posta: Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.
Tel: 0266 3121517- 12

GÖREVLERİ

13/01/2011 tarih ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 26.Maddesine dayanılarak hazırlanan Ticaret Sicili Yönetmeliği'nin ilgili maddelerinde yazılı olan işleri yerine getirmek.

Muhasebe

Nilgün ARSLAN
Muhasebe Memuru

e-posta: Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.
Tel: 0266 3121517- 11

GÖREVLERİ

  • 12.09.2005 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan ve en son 20.07.2007 tarihinde revizyon gören TOBB ile Odalar ve Borsalar Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinde yazılı olan görevlerdir.

  • Her yıl Ekim ayında bir sonraki yılın taslak bütçesini hazırlayarak Genel Sekreterin görüşüne sunar. Genel Sekreter bütçe taslağını Yönetim Kuruluna sunar. Yönetim Kurulunun onayını takiben Meclis Başkanına havale edilir. Meclis Başkanı Bütçe Komisyonuna havale eder ve Bütçe Komisyonu onayı ile Meclise onaylanmak üzere havale edilir. Bütçe çalışmaları Aralık ayı içinde yapılan olağan Meclis Toplantısında sonuçlandırılır.

  • Tahsil, tediye, mahsup fişlerini günlük olarak TOBB-Net Muhasebe programına girer. Gün sonu kasa raporunu alır; tahsil tediye ve mahsup fişlerini ilgili evrakını dosyalarına kaldırır. Bu kayıtlar Türk Ticaret Kanunu'na göre 10 sene zarar görmeyecek şekilde arşivde tutulur.

  • Her ay sonu, Ay Sonu Kapatma İşlemi yapıldıktan sonra Aylık Mizan, Gelir-Gider Cetveli ve Bütçe Durum Analizi çıkarır. Aylık hesapları Genel Sekretere sunar.

  • Verilen hizmetlere ilişkin tahsilâtları yapar. Kurumun günlük nakit hareketlerini yönetir ve gün sonu kasanın tutmasını sağlar. Kasada muhafaza edilecek nakit limiti her yıl alınan Yönetim Kurulu ve Meclis kararına bağlı olarak değişebilir.

  • Her yılın Ocak ayında bir önceki yılın kesinleşmiş hesapları Yönetim Kurulu tarafından onaylanarak Meclise havale edilir ve Meclis tarafından onaylanarak Yönetim Kurulu ibra edilir.

  • Yönetim Sistemin gereklerine uyar. Bu kapsamda Yönetim Sistemlerinin kendi bölümünde başarı ile uygulanmasından birinci derecede sorumludur.

  • Yıllık Eğitim Planlarının hazırlanmasına kendi bölümünün eğitim ihtiyaçlarını bildirerek katkıda bulunur.

  • Bölümünde müşteri geri bildirimlerinin alınmasından ve müşteri memnuniyetinin sağlanmasından sorumludur.

  • Bölümü ile ilgili hizmetlerde uygunsuzluk nedenlerinin sistematik analizini yapar.

  • Bütçe hazırlanırken odanın stratejik hedeflerine bağlı iş planlarını dikkate alır ve Odanın kalite hedeflerinin kendi bölümü ile ilgili olanlarının gerçekleşmesini sağlar.

  • Kendi bölümü ile ilgili üye problemlerinin çözülmesini sağlamak ve nedenlerinin ortadan kaldırılması için gereken şartları saptamak.

  • Üyelere ve kendi bölümü ile ilgili hizmetlerde gerekli kontrolleri yapmak ve yaptırmak, hizmetin istenilen kalitede olmasını sağlamak.

  • Bölümü ile ilgili kalite kayıtlarının muhafaza edilmesini sağlar, veri analizlerini yapar ve Yönetim Sistemleri Temsilcisine sonuçları rapor eder.

  • Yönetim Kurulu ve Genel Sekreterlik tarafından verilen görevleri yapar ve sonuçlarını ilgili birime raporlar.

  • Odanın ayrıntılı mali analizlerini gerçekleştirmek ve bu analizleri ayda bir Yönetim Kurulu toplantısında ve 3 ayda bir Meclis toplantılarında sunmak.

  • Oda web sitesi üzerinden yapılan aidat ödemelerini muhasabeleştirmek.

  • Hesapları İnceleme Komisyonu'na aylık mali raporları sunmak.

  • Mali risk analizini yapmak ve yılda bir kez gözden geçirmek.

 

 

Akreditasyon/Kalite

Korhan VAROL
Akreditasyon Sorumlusu
Yönetim Sistemleri Temsilcisi

e-posta: Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

Tel: 0266 3121517 -13

 

  • 5174 Sayılı TOBB Oda ve Borsalar Kanunu, bağlı Yönetmelikler, ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistem Standardı, TOBB Akreditasyon Sistem Standardı:2010 şartlarını karşılayacak şekilde Entegre Yönetim Sisteminin kurulması çalışmalarını yürütmek ve çalışmalar hakkında Genel Sekreter ve Yönetim Kuruluna rapor sunmak.

  • Kurulan yönetim sisteminin uygulama etkinliğinin ve sürekliliğinin sağlanması.

  • Ayvalık Ticaret Odası bünyesinde, bağlı bulunulan TOBB ve Sanayi Bakanlığı'nın ve Belgelendirme Kuruluşlarının düzenlediği denetimde kalite ve akreditasyon konularında Yönetim Kurulunu temsil etmek.

  • Özel durumlarda (Yönetim Kurulunun Yazılı İzni ile) odanın diğer kurumlarla ilişkilerinde de odayı temsil etmek.

  • Yönetim Sistemi gereği oluşturulmuş standart şartlarına uygun faaliyetleri denetlemek ve sistemde gördüğü uygunsuzlukların iyileştirilmesi için faaliyetleri başlatmak gerekli hallerde bu faaliyetlere ilişkin onay için Yönetim Kuruluna bilgi vermek.

  • İç Tetkik planlarını hazırlamak, uygulamak ve tetkik takımından alınan tetkik raporunu değerlendirerek sonuçları Yönetim Kuruluna bildirmek, tetkikte tespit edilen uygunsuzlukların iyileştirilmesi faaliyetlerini izlemek.

  • Her yıl yapılması zorunlu olan Öz Değerlendirme programını hazırlamak, öz değerlendirme faaliyetlerini uygulamak ve sonuçları Yönetim Kurulu ile TOBB Akreditasyon Sekreterliği'ne bildirmek.

  • Yönetim Sistemi Dokümantasyon yapısının izlenebilirliğini sağlamak ve denetimini yapmak

  • Yıllık Eğitim Planlarının hazırlanmasına katkıda bulunmak, bağlı bulunulan TOBB ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından verilen eğitimleri Eğitim Programına almak ve etkinliği ölçmek.

  • Yönetim Sistemleri El Kitabında ve talimatlarda belirtildiği gibi yönetim sistemi standartlarının istekleri doğrultusunda idari vekil olarak üst düzey yetkililer ile birlikte uygulamak.

  • Yönetim Sistemi performansını ölçmek ve iyileştirme ihtiyaçlarını üst yönetime raporlamak.

  • Oda çalışanlarında müşteri (üye) odaklılık bilincinin yaygınlaştırılmasını sağlamak ve gerekli çalışmaları koordine etmek

  • Hizmet verilen konularda hata nedenlerinin sistematik analizinde diğer bölümlerle koordinasyon kurmak.

  • Odanın Stratejik Planının hazırlanmasında koordinatörlük görevi yapar. Stratejik Plana bağlı İş Planlarının Hazırlanmasını kuracağı ekip ile birlikte yapar ve Yönetim Kurulunun onayına sunar. Yönetim Kurulunun onayladığı İş Planlarının uygulanmasını ve stratejik hedeflerinin gerçekleşmesini takip eder. İş Planlarına bağlı Gözden Geçirme toplantılarını planlar ve sonuç raporlarını hazırlayarak Yönetim Kuruluna sunar.

  • Müşteri geri bildirimlerinin alınarak ölçülmesi ve sorunların çözülmesini sağlamak, sorunların nedenlerinin ortadan kaldırılması için gereken şartları belirleyerek iyileştirme faaliyetini başlatmak.

  • Yönetimin Gözden Geçirme Planını hazırlamak, toplantıların plana uygun şekilde gerçekleştirilmesini ve toplantının sonuç raporunu hazırlayarak Yönetim Kuruluna bildirmek ve gerekli faaliyetlerin başlatılmasını sağlamak.

  • Kayıtlarının muhafaza edilmesi ve ulaşılabilirliğinin sağlanması için altyapının oluşturulması amacı ile Arşiv kurallarını belirler ve uygulanmasını sağlar.

  • Üye ve personelin eğitim ihtiyaçlarını araştırmak ve Genel Sekretere raporlamak.

  • Yıllık Eğitim Planlarının hazırlanmasında yaptığı eğitim araştırmalarının sonuçları ile katkıda bulunmak, Yönetim Kurulu tarafından eğitimlerin onaylanması için sonuç raporları ve analizleri Genel Sekretere sunmak.

  • Yönetim Kurulunun onayı alınan, üyelere yönelik eğitim programlarını organize etmek.

  • Verilen eğitimlerin, eğitim sonrası etkinliğini araştırmak ve analiz etmek.

  • Stratejik plan ve yıllık iş planlarının gerçekleşme durumu hakkında Yönetim Kurulu'na, Akreditasyon İzleme Komitesine rapor vermek.

  • Akreditasyon İzleme Komitesi toplantılarını düzenlemek, toplantı tutanaklarını yazmak, tutanakları komite üyelerine imzalatmak, muhafaza etmek.

Muamelat / Oda Sicil

Korhan VAROL
Muamelat Memuru

e-posta: Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.
Tel : 0266 3121517- 13

GÖREVLERİ

  • Oda Muamelat Yönetmeliği'nin ilgili maddelerinde yazılı işleri yerine getirmek.
  • Oda üye dosyalarını düzenlemek.
  • Gelen-giden evrak kaydını yapmak.
  •  Seçimlerle ilgili hususlarda yardımcı olmak.
  • Odanın web sitesi hazırlamak, güncellemek.

 

 

 

 

 

 

 

Önceki Başkanlar

  •  İsmail Hakkı KAPTAN
  • Ömer Faruk KANTARCI
  • C. Sevinç ÖZER
  • Ökten ALAY
  • Mahmut ÖZGÜNER
  • ZİYA ŞENSAL
  • Rahmi GENÇER

  • Ezer GÜNGÖR
  • Mehmet SOKOL
  • A. Servet ERTEM

Adres: Fevzipaşa Mah. Eski PTT Sokak No:10 Ayvalık - Balıkesir   /   Tel: 0 266 312 56 60 - 0 266 312 15 17   /   Faks: 0 266 312 22 83   /   Eposta: Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.