Menu Close

ALDIĞINIZ HER ZEYTİNYAĞI AYVALIK’LI DEĞİLDİR. BELKİ ZEYTİNYAĞI BİLE DEĞİLDİR!

Ayvalık Ticaret Odası olarak Ayvalık adıyla sahte yağ üreten firmalar ile mücadele etmeye devam ediyoruz. 2-KORELİOĞLU GRUP GIDA NAKL. PAZ....
Read More

BALIKESİR TİCARET BORSASI BAŞKANI SAYIN MEHMET ÇETİN’İ 19. AYVALIK ULUSLARARASI ZEYTİN HASAT VE TURİZM FESTİVALİ’MİZE DAVET ETTİK

2 Ekim 2024 Çarşamba günü Yönetim Kurulu Başkanımız Sn Ali UÇAR, Yk. Başkan Yrd. Sn. Osman ÖZDOĞAN ve ATO Turizm...
Read More

BALIKESİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BAŞKANI SAYIN AHMET AKIN’I 19. AYVALIK ULUSLARARASI ZEYTİN HASAT VE TURİZM FESTİVALİ’MİZE DAVET ETTİK.

2 Ekim 2024 Çarşamba günü Yönetim Kurulu Başkanımız Sn Ali UÇAR, Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanımız Sn. Ahmet AKIN’ı İvrindi Büyük...
Read More
> TÜM HABERLERİ GÖR

DUYURULAR
Ekonomik İşbirliği Teşkilatı tarafından 30 Ekim Çarşamba günü saat 10.00’da ‘Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Bölgesinde Dijital İş Diyalogları: E-Ticaret ve SEO Stratejileri’ semineri gerçekleştirileceği ve isteyenlerin aşağıda yer alan zoom linki üzerinden katılım sağlayabileceği belirtilmektedir. ‘Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Bölgesinde Dijital İş Diyalogları: E-Ticaret ve SEO Stratejileri’ https://us02web.zoom.us/j/84657481893?pwd=lUOZ61OuI5NAHU7i7lptuJBr6eiZ35.1 Meeting ID: 846 5748 1893 Passcode: 143658 [...]
15 Eylül 1922, Ayvalık’ın kurtuluşunun gurur verici yıl dönümüdür. Bu özel günde, özgürlüğümüzü ve bağımsızlığımızı kazandıran kahramanlarımızı minnetle anıyor, biz iş dünyası olarak ülkemizin aydınlık yarınları için birlikte el birliğiyle çalışmaya devam edeceğimizi vurguluyoruz. Ayvalık’ın bu anlamlı gününü coşku ve gurur içinde kutluyoruz. Cumhuriyetimizin değerlerine olan bağlılığımızı ve sevgimizi bir kez daha dile getiriyoruz.   [...]
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği himayesinde, Tekirdağ Ticaret ve Sanayi Odası ile Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde 11 Eylül 2024 Çarşamba günü gerçekleştirilecek olan etkinlikte KOBİ’lerin dijital dönüşüm yolculuğu, dijital iş servisleri, dijital satış kanalları, yenilikçi ödeme sistemleri ve açık bankacılık, dijital pazarlama, KOBİ’ler bilgi hizmetleri süreçleri, İK süreçlerinde dijitalleşme, TOBB Karbon Platformu anlatılacak, oturumlarda katılımcıların soruları cevaplandırılacaktır. Katılım ücretsizdir. EĞİTİM PLANI [...]
Ülkemiz ticaret ve sanayisinin sağlıklı bir şekilde gelişebilmesi, tarım ve hayvancılıkta sürekliliğin sağlanabilmesini teminen sigortacılık sektörünün de gelişmesi büyük önem arz etmektedir. Bu bilinçle Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, ülkemiz sigortacılık sektörünün gelişmesi ve toplumda sigorta bilincinin artırılmasına yönelik faaliyetlere özel önem vermekte ve bu husustaki çalışmaları desteklemektedir. Bu kapsamda, ülkemiz sigortacılık sektörünün gelişimine katkı sağlamak ve toplumda sigorta bilincinin artışına yönelik olarak 3-5 Ekim 2024 tarihlerinde Antalya’da Birliğimizin de destekleri ile Sigorta Sektörü İş Birliği Fuarı ve Kongresi düzenlenecektir. Söz konusu fuara ilişkin ayrıntılı bilgi ve katılım için “https://sigortacilikfuar.com” adresli internet sayfası ziyaret edilmelidir. Bilgilerinize duyurulur.   [...]
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü ile Avrupa İş Sağlığı ve Güvenliği Ajansı (EU-OSHA) arasında yürütülmekte olan sağlıklı işyerleri kampanyaları kapsamında 2023 2025 yılları kampanyası için “Dijital Çağda İş Sağlığı ve Güvenliği” temasıyla iyi uygulamaların özendirilmesi ve yaygınlaştırılması amacıyla “Avrupa İyi Uygulama Ödülleri Yarışması” düzenlenmektedir. Dijital risklerin yönetimi hususunda örnek bir yaklaşım ortaya koyacak aynı zamanda geleceğe yönelik sağlık ve güvenlik politikaları geliştirilmesinde yardımcı olacak iyi uygulamaların değerlendirilmesi neticesinde ülkemizden seçilen en iyi iki örnek EU-OSHA’ya gönderilecek ve ülkemizi Avrupa çapında temsil etme fırsatı yakalamış olacaktır. Avrupa İyi Uygulama Örnekleri Yarışması’na katılmak isteyen işyerlerinin; ekte bulunan Türkçe ve İngilizce başvuru formlarını doldurması ve iyi uygulamaya örnek olacak video, fotoğraf vb. ekleri ile beraber 16 Eylül 2024 tarihine kadar dgosh@csgb.gov.tr elektronik posta adresine gönderilmesi gerekmektedir. Bilgilerinize duyurulur. EK: 1- Avrupa İyi Uygulama Ödülleri Yarışması Detaylı Bilgi (2 sayfa) 2- İngilizce Başvuru Formu (4 sayfa) 3- Türkçe Başvuru Formu (4 sayfa) 4- Kampanya Posteri (1 sayfa) 5- Kampanya Broşürü (6 sayfa [...]
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği koordinasyonunda; başta Amazon Türkiye, Trendyol ve Yemeksepeti olmak üzere, Askon Design Center, Hipotenüs, Ideasoft, Ticimax ve TOBB ETÜ Sürekli Eğitim Merkezi (SEM) işbirliği ve katkılarıyla 17 Eylül 2024 tarihinde E-Ticarette Uzmanlık Eğitimi 5. etabı başlatılacaktır. Çevrimiçi platformda başlatılacak olan E-Ticarette Uzmanlık Eğitimi; e-ticaret sektöründe nitelikli insan kaynağının artırılmasını ve KOBİ’lerin dijitalleşerek e-ticarete başlamasını sağlayacaktır. Aynı zamanda, kişilerin veya işletmelerin satış kabiliyetinin ve hacminin artırılmasını destekleyecektir. TOBB Türkiye E-Ticaret Meclisi tarafından sahiplenilen bu projede; 1 yıl içerisinde toplam 500 kişiye e-ticaret eğitimi verilmesi hedeflenmektedir. Bir eğitim grubunda en az 40 kişi olması ve toplam 52 saatlik çevrimiçi eğitimin 34 saatinin TOBB ETÜ SEM eğitmenleri tarafından geri kalanının ise sektörde profesyonel olarak görev alan uzman özel sektör temsilcileri tarafından verilmesi planlanmaktadır. Bu sayede, akademisyen ve sektör temsilcilerinin vereceği dersler ile katılımcılara hem teorik hem de pratik bilgiyi eş zamanlı verilebilmesi hedeflenmektedir. Proje sonunda yapılacak değerlendirmeye göre de başarılı olan katılımcılara TOBB ETÜ SEM tarafından sertifika verilecektir. Projenin bir diğer önemli katkısı ise 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen ve tüm ülkeyi yasa boğan depremden etkilenen ve e-ticarette uzmanlaşmak isteyenler için TOBB ETÜ SEM tarafından önceden belirlenen kontenjan dahilinde ücretsiz eğitim imkanı sağlamasıdır. Projeye ait detaylar ve kayıt işlemleri, https://www.sem.etu.edu.tr/egitim/e-ticarette-uzmanlik-egitimi adresinden yapılmaktadır. [...]
7524 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 2 Ağustos 2024 tarih ve 32620 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Değişikliğe dair detaylı metin ektedir. 7524 sayılı Kanun Hakkında [...]
Kocaeli Sanayi Odası tarafından 13-14 Kasım 2024 tarihlerinde gerçekleştirilecek olan “Match4Industry İkili İş Görüşmeleri” etkinliği duyurusunu gerçekleştirilecektir. Etkinliğe ait duyuru görselleri ve detaylara aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz. BROŞÜR [...]
Bilindiği üzere, mevzuatımızda tarife ve fiyat listelerine ilişkin düzenlemeler, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun “Fiyat etiketi” başlıklı 54 üncü maddesi ile 28.06.2014 tarihli ve 29044 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Fiyat Etiketi Yönetmeliğinde yer almaktadır. Diğer taraftan, 19.12.2023 tarihli ve 32404 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Fiyat Etiketi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile Fiyat Etiketi Yönetmeliğinin “Tarife ve fiyat listesi” başlıklı 8 inci maddesinin birinci fıkrası, “(1) Hizmetlerin özelliğine ve tüketiciye sunuluş biçimine göre, tarife ve fiyat listelerine ilişkin belge, levha, pano ve benzerleri, hizmetin sunulduğu işyerinde, ayrıca lokanta, restoran, kafe, pastane ve benzeri yiyecek ve içecek hizmeti sunulan işyerlerinde ise işyerinin giriş kapısının önüne ve hizmet sunulan masaların üstüne, tüketiciler tarafından kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde asılır, takılır veya konulur.” şeklinde değiştirilmiş ve yeni düzenlemeler 01.01.2024 tarihi itibarıyla yürürlüğe girmiştir. Söz konusu değişikliklerin uygulanması aşamasında gerek Ticaret İl Müdürlüklerimiz gerekse ilgili sektörlerden gelen soru ve görüş taleplerinden konu hakkında muhtelif tereddütlerin yaşandığının anlaşılması nedeniyle aşağıda yer verilen detaylı açıklamaların yapılması ihtiyacı hasıl olmuştur. Bu doğrultuda, lokanta, restoran, kafe, pastane ve benzeri yiyecek ve içecek hizmeti sunan işletmeler hakkında; 1- Masaya servis hizmeti sunulmayan, self servis hizmet veren işletmelerin yükümlülükleri açısından; a) Hem sipariş verilen ve ödeme yapılan noktalarda, hem de giriş kapısının önünde tarife ve fiyat listelerine yer verilmemesi halinde;  Sipariş verilen ve ödeme yapılan noktalarda yer verilmeyen her bir ürün için ayrı ayrı idari para cezası (İPC),  Ayrıca giriş kapısının önünde yer verilmeyen her bir ürün için ayrı ayrı İPC, b) Sipariş verilen ve ödeme yapılan noktalarda yer verilmesine karşın, giriş kapısında yer verilmeyen her bir ürün için ayrı ayrı İPC, c) Giriş kapısında yer verilmesine karşın, sipariş verilen ve ödeme yapılan noktalarda yer verilmeyen her bir ürün için ayrı ayrı İPC, 2- Alışveriş merkezleri gibi mekanlarda, kendisine tahsis edilmiş oturma alanı bulunmayıp ortak bir servis alanında self servis şeklinde yiyecek ve içecek hizmeti veren işletmelerin kendilerine ait giriş kapıları olmadığından giriş kapısı önünde tarife ve fiyat listelerine yer verme yükümlülükleri bulunmamakta olup, sipariş verilen ve ödeme yapılan noktalarda yer verilmeyen her bir ürün için ayrı ayrı İPC, 3- Alışveriş merkezleri, oteller ve benzeri yerler dahil olmak üzere, kendine ayrılmış mekanlarda ve oturma alanlarında masaya servis hizmeti sunan işletmelerin yükümlülükleri açısından; a) Tüketicilerin masaya oturmalarını müteakiben ve en geç yiyecek ve içecek siparişi verilinceye kadar tarife ve fiyat listelerinin hizmet sunulan masanın üstüne konulmaması ve kendine ayrılmış mekanın veya oturma alanının girişinde süreklilik arz edecek şekilde yer verilmemesi halinde;  Masada tüketiciye sunulmaması nedeniyle her bir ürün için ayrı ayrı İPC,  Ayrıca giriş kapısının önünde yer verilmemesi nedeniyle her bir ürün için ayrı ayrı İPC, b) Masada tüketiciye tarife ve fiyat listesi sunulmasına karşın, giriş kapısında tarife ve fiyat listesi bulunmaması halinde satışa sunulan her bir ürün için ayrı ayrı İPC, c) Giriş kapısında tarife ve fiyat listesi bulunmasına karşın, masada tüketiciye tarife ve fiyat listesi sunulmaması halinde satışa sunulan her bir ürün için ayrı ayrı İPC, 4- 1. ve 3. maddelerde yer alan yükümlülükler bakımından masada tüketiciye sunulan veya giriş kapısında yer verilen tarife ve fiyat listelerinde hizmete sunulan ürünlerden bazılarının eksik olduğunun tespit edilmesi halinde, eksik olduğu tespit edilen her bir ürün için ayrı ayrı İPC, Uygulanır. 5- Hastane veya okul kantini, kafe, lokanta ve benzeri hem yiyecek ve içecek hizmeti sunan hem de perakende ürün satışı yapan yerlerde;  Yiyecek ve içecek hizmetine konu ürünler tarife ve fiyat listeleri bakımından,  Perakende satışa sunulan diğer ürünler fiyat etiketi bakımından değerlendirilmelidir. Örneğin, bir hastane kantininde çorba, tost, ayran ve çay hizmeti sunulurken diğer yandan bir stantta çikolata, bisküvi, mendil ve benzeri ürünler satılabilir. Bu durumda, çorba, tost, ayran ve çaya ilişkin denetim mevzuatın tarife ve fiyat listelerine ilişkin düzenlemeleri kapsamında; perakende satışa sunulan çikolata, bisküvi, mendil ve benzeri ürünlere ilişkin denetim ise mevzuatın fiyat etiketine ilişkin düzenlemeleri kapsamında yürütülmelidir. 6- Hem giriş kapısında hem de masalarda tablet ve benzeri elektronik cihazlarla tarife ve fiyat listelerine yer verilebilir. Ancak Kare Kod (QR- Kod) okutulması marifetiyle tarife ve fiyat listelerinin ulaşılabilir kılınması tek başına yeterli değildir. Basılı tarife ve fiyat listesi yanında ek olarak Kare Kod (QR- Kod) kullanılabilir. 7- Hizmetlere ilişkin tarifelerde hizmetin ayırıcı özelliği, tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve bu fiyatın uygulanmaya başlandığı tarihin belirtilmesi yeterlidir. Diğer taraftan, tarife ve fiyat listelerinde her bir ürün için satış fiyatına yer verilmesi gerekmekte olup, ayrıca “tüm vergiler dâhil satış fiyatı” ibaresine yer verilmesi gerekmemektedir. İstanbul 7. İdare Mahkemesinin 28.12.2023 tarihli 2023/1878 E. ve 2023/2972 K. sayılı kesinleşmiş kararı da bu yönde olup, söz konusu kararda “ (…) mevzuatta fiyat etiketinde malın tüm vergiler dahil satış fiyatının belirtilmesinin arandığı, davacı tarafından tüm vergiler dahil satış fiyatından farklı bir fiyata satış yapıldığına dair veya aynı malın etiketinde belirtilen fiyatın tüm vergiler dahil satış fiyatı olmadığına dair yapılan bir tespitin bulunmadığı, bu yönden tesis edilen dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı (…)” hususuna yer verilmiştir. Söz konusu üç unsurdan;  Hizmetin ayırıcı özelliğinin bulunmaması halinde, yer verilmeyen her bir hizmet için ayrı ayrı İPC,  Satış fiyatına yer verilmeyen her bir hizmet için ayrı ayrı İPC,  Hizmetin satış fiyatının uygulanmaya başladığı tarihe (fiyat değişim tarihine) yer verilmemesi halinde tek bir işlem için İPC uygulanır. Hizmetin ayırıcı özelliğinin bulunmaması halinde, hizmetin satış fiyatı ve fiyat değişim tarihi de bulunmayacağından yalnızca hizmetin ayırıcı özelliğinin bulunmamasından yaptırım uygulanır. Örneğin, döner listede yoksa, ayırıcı özelliği olmadığından diğer unsurların varlığı aranmadan yaptırım uygulanır. Hizmetin ayırıcı özelliği bulunmasına karşın, satış fiyatının bulunmaması halinde, fiyatı bulunmayan hizmetin fiyat değişim tarihi de bulunmayacağından yalnızca satış fiyatının bulunmamasından yaptırım uygulanır. Örneğin, döner listede varsa ancak satış fiyatına yer verilmemişse, fiyatın değişim tarihi aranmadan, satış fiyatına yer verilmemesinden yaptırım uygulanır. Bu yaptırımlar, tarife ve fiyat listelerinin masada tüketiciye sunulmaması ve giriş kapısında bulunmaması halinde ayrı ayrı uygulanır. Hizmetin satış fiyatının uygulanmaya başladığı tarihe (fiyat değişim tarihine) tarife veya fiyat listelerinde kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde tek sefer yer verilmiş olması yeterlidir. 8- Tarife ve fiyat listesinde gösterilen fiyatların dışında, servis ücreti veya herhangi bir isim altında başka bir ücret alınması halinde, bunun tarife ve fiyat listesinde gösterilmesi zorunluluğu bulunmakta olup, söz konusu bilginin bulunmaması halinde tek bir işlem için İPC uygulanır. Bu yaptırım, söz konusu bilginin masada ve giriş kapısında bulunmaması halinde ayrı ayrı uygulanır. 9- Giriş kapısı için öngörülen yaptırımlar, işletmenin birden fazla giriş kapısı bulunması halinde her bir giriş kapısı için ayrı ayrı uygulanır. 10- Tarife ve fiyat listelerinde satış fiyatlarının “Türk Lirası”, “TL” veya “₺” simgesi şeklinde yazılması zorunludur. Bu simge veya ifadelere tarife veya fiyat listelerinde her bir ürünün yanında yer verilebileceği gibi, listede kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde tek sefer yer verilmiş olması halinde de yeterli kabul edilir. Bu yükümlülüğe aykırılık halinde tek bir işlem için İPC uygulanır. Bu yaptırım, söz konusu bilginin masada ve giriş kapısında bulunmaması halinde ayrı ayrı uygulanır. [...]
Sayın Üyemiz, Proje Evi Kooperatifinin Odamız ile paylaştığı ANATOLİVAR Projesi metni, anket ve detayları aşağıda sizlerle paylaşılmıştır. Bilgilerinize duyurulur. Tarımsal üretimde iklim krizinin etkilerinin iyice hissedildiği ve sağlıklı gıdaya erişimin giderek zorlaştığı günümüzde Proje Evi Kooperatifi olarak zeytin üreticilerini Avrupa Yeşil Mutabakatı ile uyumlu, sürdürülebilir tarımsal üretim uygulamaları konusunda desteklemek üzere, ANATOLiVAR – Anadolu’da Zeytin Üreticisi Toplulukların Güçlendirilmesi Projesi’ne başladık. Avrupa Birliği tarafından desteklenen projeyi Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi (UZZK) ve Slow Food işbirliği içinde zeytin üretim havzalarını oluşturan Marmara, Kuzey Ege, Orta Ege, Güney Ege, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde yürütüyoruz. 3 yıl sürecek ANATOLiVAR Projesiyle Dünya’nın en önemli zeytin üreticilerinden biri olan Türkiye’de zeytincilik sektöründe sürdürülebilir tarım uygulamalarının yaygınlaşmasını, Avrupa Yeşil Mutabakat hedeflerine ilişkin sürdürülebilir politikaların teşvik edilmesini ve böylece zeytinliklerin ve doğanın korunması yolunda adımlar atılmasını amaçlıyoruz. Projenin ilk yılında konuyla ilgili tüm proje alanlarını kapsayan bir durum analizi gerçekleştiriyoruz. Analiz ile sivil toplum örgütlerinin ve zeytincilik ekosistemindeki diğer aktörlerin görüşlerine başvurarak iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik bağlamında zeytinciliğin mevcut durumu, paydaşların Yeşil Mutabakat konusundaki farkındalıkları ve ihtiyaçları ortaya konacaktır. Bu çalışmanın gerçekleşmesinde  Dissensus Araştırma‘dan destek alınmaktadır. Aşağıdaki linkte yer alan anketimizi yaparak ANATOLiVAR Projesi kapsamındaki çalışmalarımıza sağlayacağınız destek bizim için çok kıymetli. Çalışma sonunda hazırlanacak raporda kişisel bilgileriniz hiçbir şekilde yer almayacaktır. Elde edilen veriler toplu olarak analiz edilecek ve yalnızca bu proje için kullanılacaktır. Anketin herhangi bir noktasında hassasiyet hissedilmesi durumunda katılmayı reddedebilir ve çalışmadan istediğiniz zaman çekilebilirsiniz. ANATOLİVAR – Çevrimiçi Anket formu Ankete dair her türlü sorunuz için info@dissensusresearch.com adresinden iletişime geçebilirsiniz. Projeyle ilgili daha  fazla bilgi için: ANATOLiVAR – Anadolu’da Zeytin Üreticisi Toplulukların Güçlendirilmesi Projesi    [...]
Sayın Üyemiz, T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Teknoloji Odaklı Sanayi Hamlesi Programı kapsamında Yükselen Yenilikçi Teknolojiler Çağrısı 01 Ağustos 2024 tarihi itibarıyla açılmıştır. Çağrı kapsamında, sadece duyuru ekinde yer alan Yükselen Yenilikçi Teknolojiler Çağrısı Kapsamındaki Öncelikli Ürün Listesi’nde yer alan Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (GTİP) kodlarına sahip ve/veya ürün veya üretim teknolojisi açısından yenilikçi teknoloji alanlarına yönelik ürünlere ilişkin yatırım projeleri için başvuruda bulunulabilir. İlgili çağrı kapsamında başvurusu yapılan yatırım projelerinin büyüklüğü (Proje kapsamında öngörülen Ar-Ge ve üretime yönelik yatırım harcamalarının toplam tutarı) 30 Milyon TL’den az olamaz. Bu tutar, salt yazılım geliştirmeyi amaçlayan projeler için 10 Milyon TL olarak uygulanır. Detaylı bilgi için: https://www.hamle.gov.tr/Home/CagriPlani [...]
7524 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanunlarda ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunla 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun mükerrer 355. maddesine eklenen beşinci fıkrada “Mal teslimi veya hizmet ifalarına ilişkin tahsilatların, banka ve benzeri finans kurumları, ödeme kuruluşları veya Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi aracılığıyla başkalarının adı ve/veya hesabı kullanılarak yapılması durumunda, her bir işlem için bu maddeye göre uygulanan cezalardan az olmamak üzere işleme konu tutarın % 10’u nispetinde, mal teslimi veya hizmet ifasını yapanlar ile adına ve/veya hesabına ödeme yapılanlara ayrı ayrı özel usulsüzlük cezası kesilir.” ifadesi yer almıştır. Aynı Kanunla 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 355. maddesine eklenen altıncı fıkrayla ise “23/2/2006 tarihli ve 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu uyarınca izin verilen durumlar hariç olmak üzere kredi kartı, banka kartı, ön ödemeli kart, karekod, elektronik cüzdan ve benzeri ödeme araçları kullanılmak suretiyle gerçekleştirilen tahsilatların, kendi mükellefiyeti adına kayıtlı olmayan ödeme sistemleri veya cihazları aracılığıyla yapılması durumunda, tahsilatı yapan mükelleflere ve kendi adına kayıtlı olan bu sistemleri veya cihazları kullandıranlara ayrı ayrı her bir işlem için bu maddeye göre tatbik olunan özel usulsüzlük cezasının üç katı uygulanır.” hükmü getirilmiştir. Yapılan bu değişikliklerin yaratabileceği tereddütlerin giderilmesi için Gelir İdaresi Başkanlığı 06/08/2024 tarihinde yayımladığı duyuruda mükerrer 355. maddenin beşinci fıkrasına ilişkin olarak “Mal teslimi veya hizmet ifası yapılan müşteri ile ödemeyi yapan kart sahibinin farklı kişiler olması hususu düzenleme kapsamında cezaya tabi fiiller arasında sayılmamaktadır. Bir başka anlatımla, madde uygulamasında ödemeyi yapan kart sahibinin kim olduğunun bir önemi bulunmamaktadır. Bu nedenle ödeme yaparken başkasının kredi kartını kullanmaktan dolayı özel usulsüzlük cezası uygulanması gibi bir durum söz konusu değildir.” şeklinde açıklama yapılmıştır. Başkanlık, duyuruda altıncı fıkra ile ilgili olarak ise “Söz konusu düzenlemeyi müteakip, mükelleflerin bir banka tarafından kendilerine tahsis edilen fiziki ya da sanal POS cihazını bayii, alt bayii ve benzeri ilişki kapsamında aralarındaki sözleşmeye istinaden başka işyerlerine kullandırmaları durumunda cezaya muhatap olup olmayacakları hususunda tereddüte düştükleri anlaşılmaktadır. Mükelleflerin bankacılık mevzuatı gereğince, bankalar tarafından kendilerine tahsis edilen fiziki POS cihazını ve/veya sanal POS’u bayi-alt bayi ilişkisi ve benzeri ilişki kapsamında aralarındaki sözleşmeye istinaden alt işyerlerine söz konusu mevzuatta yer alan düzenlemelere uygun olarak kullandırmaları söz konusu olabilmektedir. Buna göre, bayi-alt bayi ilişkisi ve benzeri ilişki kapsamında gerek kendisine tahsis edilen POS cihazını kullandıran gerekse bu cihazlar vasıtasıyla teslim ettikleri mal ve hizmetlere ilişkin tahsilatlarını yapan mükelleflerin, 213 sayılı Kanunda yer alan hükümler gereğince belge düzenleme, hasılatları kaydetme ve diğer yükümlülüklerini tam ve zamanında yerine getirmeleri şartıyla bahse konu mevzuatta öngörüldüğü şekilde hareket edebilmeleri mümkün bulunmaktadır.” ifadelerini kullanmıştır. Bilgilerinize duyurulur. [...]

> TÜM DUYURULARI GÖR