SİGORTA ACENTELERİ KURUMSAL UZANTILI EPOSTA ADRESİ KULLANIMI HAKKINDA - AYVALIK
Menü Kapat

SİGORTA ACENTELERİ KURUMSAL UZANTILI EPOSTA ADRESİ KULLANIMI HAKKINDA

Sigorta Acentesi Üyelerimizin Dikkatine!

Bilindiği üzere, Sigortacılık Verilerinin Genel Veri Tabanına Kayıtlanmasına İlişkin Genelge (2023/24) ile Sigorta Acenteleri kullanıcılarına acentenin kurumsal uzantılı eposta adresi kullanımı yükümlülüğü getirilmiş bu konudaki denetimin Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin sorumluluğunda olduğu ifade edilmiştir.

Bu çerçevede, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumundan söz konusu uygulamanın ne zaman başlaması gerektiği hususunda görüş talep edilmiş olup adı geçen Kurumun 10.10.2023 tarihli ve E97354901-010.06.02-2531579 sayılı yazısında özetle, yeni acenteler için kurumsal e-posta adresi kullanımının hemen, Levhaya kayıtlı mevcut acenteler içinse Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nin (SBM) yayımlayacağı takvim çerçevesinde başlanılması gerektiği ifade edilmiştir. Bu kapsamda, SBM tarafından hazırlanan kılavuz ekte iletilmekte olup söz konusu kılavuzda 29 Mart 2024 tarihi itibariyle Levhaya kayıtlı mevcut acentelerin Yetkili Kullanıcı e-posta adresi uzantısına uygun olmayan Alt Kullanıcıların hesaplarının SBM sistemlerinde pasife alınacağı ifade edilmiştir.

Bu kapsamda, Levha kayıtlı sigorta acentelerinin en geç 29 Mart 2024 tarihine kadar kurumsal uzantılı e-posta adresi edinmeleri, söz konusu e-posta adresini Levha bilgilerine kaydettirmeleri ve SBM’de tanımlı alt kullanıcılarının e-posta adreslerini kurumsal uzantılı e-posta adresi ile uyumlu hale getirerek SBM sisteminde güncellemeleri gerekmektedir.

Bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla,

Kılavuz