Sayın Üyemiz;
ULUDAĞ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. Edremit Dağıtım ve Bağlantı Hizmetleri Mühendisliği’nden Gelen Yazıya Göre;
Elektrik Piyasası Bağlantı ve Sistem Kullanım Yönetmeliği, 10A Maddesi, 5. Fıkrasında;
“(5) (Değişik: RG-9.5.2021-31479) Tüketici niteliğindeki başvuru sahibinin bağlantı talebi aşağıdaki şartlar dâhilinde karşılanır:
a) Meskûn mahal içinde bulunan kullanım yerlerine yönelik bağlantı taleplerinin, bağlantı anlaşmasının imzalandığı tarihten itibaren;
1) Sadece AG bağlantı hattının gerekli olduğu durumlarda (ilave kazı izni süresiyle birlikte) 4 ay,
2) Mevcut AG şebekesinde kapasite artışı veya ilave tesis yapılması gereken durumlar ile mevcut dağıtım transformatörü tesisinde güç artışı yapılması gereken durumlarda (ilave kazı izni süresiyle birlikte) 6 ay,
3) Yeni bir dağıtım transformatörü veya dağıtım merkezi yapılması gereken durumlarda (ilave kazı izni ve trafo yeri tahsis süresi ile birlikte) 14 ay içinde karşılanması esastır.” denmektedir.
Uludağ Elektrik Dağıtım Şirketi olarak, yeni enerji taleplerinin değerlendirilmesinin akabinde ekte örnekleri sunulan “Bağlantı Görüşü” yazımız, başvuru yapan kişinin mail adresine elektronik ortamda gönderilmektedir. Yukarıda atıfta bulunulan Yönetmelik maddesinden de anlaşılacağı üzere enerji taleplerinin karşılanması ya da gerekli yatırım süreçlerinin planlanması için öncelikle Şirketimizle Yapı Müteahhitleri arasında “Bağlantı Anlaşması” imzalanması gerekmektedir.
Fakat geçen süreç içerisinde, bağlantı görüşü verilmesine rağmen bağlantı anlaşması imzalanmamasından kaynaklı gerekli planlamaların yapılamadığı, yatırım ve ihale süreçleri içerisinde değerlendirilemediği, bu süreçlerin değerlendirilememesinden dolayı bekleme sürelerinin sonraki yatırım yıllarına sarktığı, dolayısıyla hem Yapı Müteahhitlerimizin hem de ferdi abonelik bekleyen vatandaşlarımızın mağduriyet yaşadığı görülmüştür.
Bu durumdan kaynaklanan mağduriyet yaşanmaması için ve bağlantı anlaşması imzalanmasını bilgilerinize rica ederiz.